Sunday 16 September 2012

Perkongsian!

Sharing is Caring !!




1. Jangan memakai jam tangan ketika tidur.


Mungkin ada di antara korang yang terlupa untuk membuka jam tangan yang korang pakai sebelum tidur. Sebenarnya jam tangan boleh mengeluarkan radioaktif. Walaupun jumlahnya tidak banyak, sedikit sebanyak ia memberikan kesan yang negatif terhadap kesihatan anda.




2. Jangan tidur dengan handphone di sisi anda.



Para saintis percaya bahawa, jika kita meletakkan telefon bimbit bersebelahan anda ketika tidur, ia akan mengeluarkan sejenis gelombang yang boleh membahayakan kesihatan anda. Walaupun ada yang berbuat demikian kerana untuk dijadikan sebagai alat penggera. Kalau boleh elakkan.




3. Jangan tidur dengan muka yang bermekap.


Jika anda tidur dengan muka yang bermekap, ia sebenarnya mendatangkan kesan dalam kualiti tidur anda kerana, muka kita tidak rasa selesa dengan mekap yang belum lagi tertanggal. Selain daripada itu, ia juga menghalang kulit muka anda untuk bernafas dan mendapatkan pengaliran udara yang sepatutnya ketika tidur. Oleh itu, tanggalkan mekap sebelum tidur.





4. Jangan tidur dengan memakai coli.



Hal ini juga penting kerana pakar kesihatan di luar negara mengesahkan bahawa mana-mana wanita yang memakai coli ketika tidur berisiko tinggi untuk menghidap kanser payudara. Memakai coli lebih dari 12 jam juga tidak baik untuk kesihatan wanita.




5. Jangan tidur dengan memakai seluar dalam.


Ini untuk kaum lelaki khususnya. Pakailah seluar yang longgar dan tidak terlalu ketat semasa tidur.




6. Jangan tidur tanpa seurat benang.


Ia juga mengelakkan diri kita daripada tercedera ketika tidur bagi yang agresif cara tidurnya. Selain itu, ia juga sebagai persediaan untuk menghadapi kecemasan.







nota kaki : "mencegah lebih baik dari mengubati" 

Masalah yang sering berlaku di kalangan kaum Hawa adalah , sering memakai coli ketika tidur yang mana boleh menyebabkan kanser payudara. BERINGATLAH !! kanser payudara boleh membawa MAUT !

Oleh itu, saya sarankan anda membeli dan memakai Corset Number 1 yang mendapat superbrands award iaitu Premium Beautiful Corset yang dapat mencegah berlakunya kanser payudara. Jom kita sama-sama mencegahnya dari ia merebak ke dalam tubuh badan kita. !!









Dapatkan free coaching secara eksklusif di tempat anda :

PENANG-KEDAH-PERAK-PERLIS







FB : Baim Yusoff & Ann Ruslan
Email : norainruslan@hotmail.com
Mobile : 013-4584169/ 0194168481


4 comments:

ain zulkarnaind said...

Bagus info ni baim..

PREMIUM BEAUTIFUL by BAIM YUSOFF said...

ye yong..memang sangat berguna kan..

fatin zaini said...

terima kasih daun keladi,, baru tau.. fatin zaini was here n follow uolls !! :)

PREMIUM BEAUTIFUL by BAIM YUSOFF said...

oryte fatin...thanks..